Przyczyny większego zużycia paliwa


Nieprawidłowemu działaniu układów wtryskowych benzyny towarzyszą różne objawy, w tym często podwyższone zużycie paliwa.


Za nadmiernym spalaniem często kryją się różne usterki układu zasilania i wtryskowego. Ze względu na różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych nie sposób podać dokładnej, szczegółowej listy wszystkich możliwych przypadków. Niemniej jednak można wskazać kilku głównych podejrzanych w tej sprawie. Jednym z nich jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik, który na przykład podaje niższą temperaturę niż jest w rzeczywistości, przez co urządzenie sterujące niepotrzebnie zwiększa dawkę paliwa. Jeśli sygnał z czujnika, mimo że jest nieprawidłowy mieści się w zakresie wskazań, to sterownik tego nie rozpozna. Kolejną przyczyną podwyższonego zużycia paliwa jest awaria masowego przepływomierza powietrza lub czujnika ciśnienia, gdzie obciążenie silnika mierzy się na podstawie podciśnienia w kolektorze dolotowym. Wzrost ciśnienia paliwa podawanego do wtryskiwaczy, na skutek jego nieprawidłowej regulacji, również przełoży się zwiększoną niepotrzebnie dawkę paliwa. Nieprawidłowe działanie samych wtryskiwaczy także przyczynia się do tego, że silnik więcej pali. Z innych czynników powodujących wzrost zużycia paliwa należy wymienić jeszcze niedomaganie układu regulacji biegu jałowego, uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy oraz zwarcie lub przerwę w obwodzie sondy lambda a także jej uszkodzenie. Do tego trzeba dodać niewłaściwą regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ układ zapłonowy we współczesnych rozwiązaniach jest zintegrowany z układem wtryskowym. Listę głównych, typowych podejrzanych o powodowanie zwiększonego spalania paliwa powinno uzupełnić urządzenie sterujące wtryskiem, które z powodu wewnętrznego uszkodzenia na podstawie prawidłowych sygnałów wejściowych oblicza zbyt długi czas wtrysku, czyli zbyt dużą dawkę paliwa.



Materiał zaczerpnięty z serwisu www.motofakty.pl
Autor : Maciej Fabijański